Om forfatterne

Om forfatterne

JILL C. DARDIG

er professor emerita i pedagogikk ved Ohio Dominican University, hvor hun har utdannet spesialpedagoger i nærmere 30 år. Jill har skrevet flere bøker og andre publikasjoner for foreldre, blant annet «Involving Parents of Students with Special Needs: 25 Ready-to-Use Strategies.» Jill har en bachelorgrad fra Mount Holyoke.

WILLIAM L. HEWARD

er professor emeritus i pedagogikk ved College of Education and Human Ecology ved Ohio State University. Heward er BCBA-D (Board Certified Behavior Analyst – Doctorate) og tidligere president i The Association for Behavior Analysis International.

Bill er medforfatter av denne og tidligere utgaver av boken. I sine tidlige år i praksis var Jill og Bill med på å etablere et program for tidligintervensjon for barn med autisme og andre funksjonsnedsettelser i Vest-Massachusetts.

Paret har vært gift i 45 år og bor i Worthington, Ohio.

Dette sier forfatterne om boken:
«Tidlig i vår karriere utviklet vi et intervensjonsprogram for barn med funksjonsnedsettelser. Metodene ble vel mottatt og anvendt av foreldregruppene de møtte. Det var særlig bruken av atferdsmetoder som viste seg å være et vellykket og nyttig redskap for foreldrene.

Jill ønsket derfor å nå ut til et bredere publikum, og frøet var sådd for en bok med historier som kunne lære familier om hvordan de kunne bruke atferdsavtaler på egen hånd. Sign Here! ble først publisert i 1976. Etter tre doktorgradshandlinger skrev vi en utvidet andreutgave i 1981, og brukte boken til undervisning i atferdsavtaler i hjemmet og på skolen.

Nå snakker vi! (Sign Here! )har til nå blitt utgitt på ti ulike språk og hjelper tusenvis av familier verden rundt. I den siste utgaven av boken har vi oppdatert og utvidet historiene til å inkludere mangfoldet av familier, inkludert barn med funksjonsnedsettelser. «